Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 2067 ggr
Anterrabae
3/22/15, 2:42 PM

Självsprickor

Jag blir så knäckt över det här med självsprickor! Det gör så ont och det verkar som man inte kan göra så mycket åt det. Är det något ni besväras av? Hur hanterar ni det?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Talidass
3/22/15, 8:57 PM
#1

Vad menar du för självsprickor? I huden?

Anterrabae
3/22/15, 9:31 PM
#2

Ja just det! Det var så självklart att jag tänkte på huden så att jag glömde skriva ut det. Just nu är tummen sprucken uppe på toppen. Det gick bara upp ett hål där. Ibland är det på fötterna, både direkt på hälen, och ibland där tårna fäster i foten.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Talidass
3/23/15, 1:06 PM
#3

Inte så, men har en pytteliten "analspricka" eller vad det är, smörjer med LHP salvaoch då mår det bättre. 
Spricker du för att du är torr eller händer det bara helt plötsligt?

Foggan
3/23/15, 4:39 PM
#4

Provat kokosolja ?

Har själv inga självsprickor, men jag fick ett rejält brännmärke ovanpå handen och lade på kokosolja och ett plåster. Det onda försvann på ett kick och det blev mjukt, läkte jättebra.

Kanske funkar på självsprickor oxå ?!

Anterrabae
3/23/15, 11:12 PM
#5

Hag upplever inte att jag är särskillt torr. Smörjer med kokosolja, ekologisk ringblomssalva eller en annan med propolis och oliv. Oxå eko och utan tillsatser. Däremot är jag skör. Det är inte så att sprickorna kommer där jag är extra torr, utan mer plötsligt och utan förvarning. Har inte bara hud som spricker. Är även skör i kärlen, så ådrorna i fingrarna spricker ibland. Inte så ofta men jag kan känna att det gör ont och spänner i fingret och sen är blåmärket ett faktum. Inga regelrätta sprickor i tarm/anal.. Däremot är jag lättsprucken i underlivet. Dock oftast inte spontant. "Där nere" handlar det mest om prolapser. Både livmoderframfall och analprolaps :/ Kul ämne *rodnar lite*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: