Annons:
Etiketterokänd-diagnosövriga-hypermobila-sjukdomar
Läst 1565 ggr
viktoria91
2014-05-07 10:47

Kittlig?

Jag är extremt kittlig och har alltid vara, nästintill alla beröringar känns som kittlingar för mig, är det typiskt hms/eds eller? =)

Annons:
[Lilja3]
2014-05-08 13:26
#1

Om jag har förstått det rätt, så har du ont i kroppen konstant. Då går kroppen på helspänn och är på sin vakt.

Man kan säga att den är uppretad av de konstanta smärtsignalerna, detta gör att man kan bli känsligare för temperaturer, beröring och dylikt.

I ditt fall verkar din kropp vara kittlig. I mitt fall så känner jag av kyla extremt, några grader kallare i luften och jag får ont i skinnet.

Kanske hjälper det din kropp att bära mjuka kläder, de dagar det är påtagligt, smörja in huden och massera igång blodcirkulationen. Du får testa dig fram om det är obehagligt och du känner att du behöver komma underfund med vad som kan tänkas hjälpa.

viktoria91
2014-05-08 13:28
#2

#1 Det stämmer, jag har alltid ont i varierande grad. Intressant, det kan säkert stämma att det är så!:-)

[Lilja3]
2014-05-08 13:34
#3

#2 De dagar du är kittlig, har du testat att ta en varm dusch då? Det brukar få kroppen att slappna av lite och sedan smörja in sig med någon härlig kräm så du inte torkar ut.
Har du för torr hud kan huden strama lite och även då vara känsligare för beröring.
Mycket knäppa saker som uppdagas när man sätter sig in i sina symptom. Saker man inte varit medveten om förut, som man trott var "normalt"

viktoria91
2014-05-08 19:45
#4

#3 Jag är alltid kittlig, inte bara vissa dagar tyvärr. Har aldrig tänkt på om dusch hjälper, det ska provas! Ja, visst är det, sådant jag alltid sett som normalt är plötsligt inte det.

Foggan
2014-05-09 08:21
#5

Ett inhopp..

Ibland, när min sambo ex.vis kliar mig på armen..löst, inte alls hårt..så kan det göra så ont i skinnet att jag slår bort hans hand eller hojtar högt. Kan vara likadant på benen..eller ryggen..

Det som svider/bränner på något konstigt vis.

Tillfällighet, eller ?!

viktoria91
2014-05-09 08:34
#6

#5 Kan säkert ha med hus/ens att göra. Jag är tvärtom, lös beröring känner jag knappt.

Annons:
[Lilja3]
2014-05-09 17:50
#7

#5 Det är samma överreagerande av kroppens nervsystem.

Upp till toppen
Annons: