Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 2250 ggr
Zofia89
2014-04-28 20:51

Simning

Hej! Jag simmar ganska mycket men har fått problem nu när jag börjat simma längre streckor.. Det är så att jag stukat min vänstra fot så många gånger att den blivit som kokt spaghetti och nu när jag simmar pressas vristen fel av vattenmotståndet så jag får ont… Tänkte nu fråga om någon här kan tips om något vriststöd som fungerar bra i vatten? Älskar att simma och simmar gärna närmare 2km nu för tiden men det blir otroligt jobbigt pga detta problem :-(

Annons:
[Lilja3]
2014-04-29 00:52
#1

Det jag kommer på är sporttejp. Den går ju att duscha med utan att den släpper.

RuiXue
2014-04-29 17:08
#2

Lidl brukar ha billiga fotledsstöd ibland, de är i något Coolmax neoprene material som säkert fungerar bra även i vatten och torkar snabbt 🙂 Annars kanske "åttorna" på apoteket fungerar också, de är också i något tunt material som torkar snabbt.

Jennie


Zofia89
2014-04-29 18:33
#3

Tack. Jag har nu köpt kinesiotejp jag ska testa med, då kan jag även själv påverka var på foten det stöder :-) Eftersom det blir sjukt framför/ snett ovanför fotknölen på yttre sidan så är det svårt att få stöden på rätt plats..

[Lilja3]
2014-04-29 19:52
#4

#3 Hör gärna av dig om det funkar 🙂 Tanken är att jag skall börja simma med och mina fötter är svåra att hålla reda på. Har en tendens att sträcka ut de konstant och får då kramp ovansidan foten.

[Lilja3]
2014-05-04 18:54
#5

#3 Har du hunnit prova att tejpa fötterna än? Är nyfiken om det funkar 🙂

Zofia89
2014-05-04 20:39
#6

Jag har tejpat men bara promenerat än, inte hunnit testa simning :-) Tejpet jag köpte var väldigt elastiskt (stod inte på paketet att det skulle vara) så jag är inte riktigt nöjd med stödet det ger.. i promenad riktigt bra men måste nog få nåt starkare tills jag ska simma igen :-)

Annons:
[Lilja3]
2014-05-05 16:28
#7

#6 Elastiskt behövs inte nej. Snopet! 🤪 Kan ju vara ett bra tips för andra att läsa nogrannt. Inte lätt när man inte vet att det finns olika sorters sporttejp. Jag trodde det bara fanns en sort!

Zofia89
2014-05-05 21:45
#8

Samma här :/

Chestnut
2014-05-09 20:47
#9

Det finns olika sorters sporttejp och rent spontant när jag läste satt jag och tänkte på den där elastiska kinesiotejpen 🤪 Jag tycker den är jättebra om man tejpar "på tejpen" dvs lägger flera remsor i lager samtidigt som man har leden i olika lägen (luddig förklaring). Då stöttar den liksom lite hela tiden när man rör på sig.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: