Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3396 ggr
Anterrabae
4/23/14, 11:22 AM

Hiss och Diss 2 ^^

Den förra tråden blev lång, så vi fortsätter här! Vad hissas och dissas idag? (Guldstjärna för bilder) Här är förra tråden: http://hypermobilitet.ifokus.se/discussions/526faecf8e0e742d4400004d-hiss-och-diss

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
RuiXue
4/23/14, 1:09 PM
#1

Hiss: Vaknade riktigt tidigt idag (10 tiden) och känner mig nästan som om jag faktiskt fått sova inatt😛

Diss: Det är kallare ute och blåser, vilket känns in i lederna och kan inte alls hålla mig varm idag.

Jennie


Chestnut
4/23/14, 3:54 PM
#2

Hiss: Flasklammen är stora nog allihop för att sova i stallet!

Diss: Min axel… Fy tusan vad det gör ont. Och tröttheten. Är hemskt seg och orklös. Försökt plugga lite men det gick inget vidare.

Med vänliga hälsningar
Chess

emawid
4/23/14, 8:12 PM
#3

Hiss: Fått tid hos ortopeden OCH röntgen, innan läkarbesöket samma dag. Annars har jag alltid fått ta det i två svängar (dock var det ju ett tag sedan sist så det har kanske gått framåt med sjukhusets planering). :)

Diss: Början till förkylning och orkeslös. Hjärtat är tungt…

RuiXue
4/23/14, 10:53 PM
#4

Hiss: Just vart med på en trevlig hangout på Google+ med goda vänner.

Diss: Spinal huvudvärk och fortfarande ont i högeraxeln och armen från den omöjliga tvättstugedörren igår kväll! Dörren som triggat nacken dessutom, nacken som hade vart rätt hyfsad i runt en månad!

Jennie


FjantYoda
4/23/14, 11:07 PM
#5

Hiss: hade lite tjejkväll med två vänner innan jag drog på nattjobb! Diss: känner mig redan trött och saknar sambon! Bjuder på bild på min glass ikväll! Supergod!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Lilja3]
4/24/14, 8:34 PM
#6

Hiss: Blev av med en triggerpunkt idag och låsningarna börjar hålla sig borta i rygg.

Diss: Lönen imorgon. Saknar ersättning från FK så det blir inte många kronor.

Annons:
FjantYoda
4/24/14, 11:41 PM
#7

Hiss: Varit varmt och skönt idag! Och red ute utan jacka för första gången i år och satt kvar då monstret tyckte att rodeo var roligare än galoppvolter Diss: Mina ben gör ont! Från fötterna och upp! Men tog ändå ek promenad till Ica i det fina vädret

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Anterrabae
4/25/14, 10:06 AM
#8

Hiss: energi i Och rolig hobby.. :) Diss: värk, stissighet och regn.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
4/25/14, 4:17 PM
#9

Hiss: Älskar våren, alla är så glada och sociala😃
Diss: Saknar ersättningar hit och dit så det har fått lånas från sparkontot. Fullkomligt avskyr att behöva ta pengar som skulle gått till roligare saker.

RuiXue
4/25/14, 7:53 PM
#10

Hiss: Konserten igår, vädret idag, fått mycket gjort båda dagarna inklusive få liv i min bänkdiskmaskin igår! Idag blev det massor gjort med, och mer lär det bli innan denna rastlösa humla slår läger för natten.

Diss: Risken för total krasch imorgon är minst sagt överhängande då jag gjort mer än lovligt för mycket hela veckan trots att planen var att VILA🤪 Och det Apotek som alltid brukar ha mina smärtplåster hemma hade för en gångs skull inte min styrka hemma, så blir till att kolla på annat apotek imorgon eller beställa till mitt lokala apotek på Måndag…

Jennie


Chestnut
4/26/14, 7:42 AM
#11

Hiss: vädret, så klart! Och att min dressyrtränare kunde klämma in mig idag :-) samt att jag fyndat en ny hoppsadel väldigt billigt. Nu gäller det bara att den passar… Diss: att min axel fortfarande gör löjligt ont och suspekt UVI. Alltså är jag inte på topp direkt med feber och elände.

Med vänliga hälsningar
Chess

FjantYoda
4/26/14, 7:55 AM
#12

Hiss: Tog mig tid igår att göra vattenbyte i akvariumen så nu har fiskarna fint och fräscht vatten!

Diss: Att sambon jobbar borta å att det är för långt bort för att hälsa på bara sådär eller för han att komma hem varje helg… Och att han just nu är sur på mig för jag inte finner det särskilt kul att hans kompis pappa upprepande gånger "skämtar" om vilken värdelös partner jag är och att det är lika bra att min sambo köper sex istället! Ska tydligen inte ta det personligt aaaaaalllsssss…

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
4/27/14, 1:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hiss: Klarade att köra runt 16 mil idag, trots att jag inte alls vilat i veckan som det var tänkt, haft en helt fantastisk dag på alla sätt i Göteborg, fått lite sol på mig, boken har slagit ut i Slottskogen och häggen blommar! Det är dessutom 7 månader sedan jag "föddes på nytt" så det har firats det med! Det är alltså 7 månader sedan min hysterektomi! (Operationen var den 26 September). 

Diss: Svårt att hitta rätt mojäng för att få det till att sluta tätt mellan kranen och diskmaskinen då kranen har små gängor, slangen till diskmaskinen har stora. Clas Ohlson hade inte den variant av adapter som jag behövde, så nu hoppas jag på Bauhaus! GÅR att diska ändå förvisso, men slösar vatten och sliter på gängorna på kranen när det inte passar perfekt…

Bild från idag i Göteborg:

Jennie


Annons:
RuiXue
4/28/14, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hiss: Vädret! Och nu har jag rätt gängor till kranen i köket så diskmaskinen är rätt inkopplad och går som en klocka! 
Fika i det gröna i Bokskogen i Molla är även det ett jätte hiss! Mysig Nisse sovandes bredvid mig är extra mysigt nu med! 

Diss: Nu har kroppen totalkraschat efter allt förra veckan och under helgen! Kraschen kom mitt ute i bokskogen🤪

Jennie


[Lilja3]
4/29/14, 1:04 AM
#15

Hiss: jag har lyckats pränta in på andra att de gärna får bjuda med mig eller boka upp mig på aktiviteter närhelst. Så denna veckan har jag något att göra alla dagar :D Diss: har en föraning om hur glad sjukgymnasten kommer bli över att rehabiliteringen inte går åt det positiva hållet. Dagar som dessa påminns mina förhoppningar om att jag borde veta bättre än att tro att jag kan bli frisk. Funderar mer och mer över att söka mig utomlands.

Anterrabae
4/29/14, 11:23 AM
#16

Hiss: jag är starkare och fräckare än på de senaste 13 åren, orkar massor, sover bra och rör på mig. Diss: låsningen i bröstryggen som gör ont ochvatt jag vill mer än jag orkar. Tenderar att köra över mig.. Men skam den som ger sig!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
4/29/14, 5:04 PM
#17

Hiss: Trots kroppslig krasch har jag lyckats att både gå och boka tvättstuga tills på Torsdag samt startat en diskmaskin och skurat lite i köket, ska snart ut i köket igen, tömma diskmaskinen och starta en till samt bära ut lite skräp till återvinningen. 

Diss: Hade helst tvättat ikväll, men fanns ingen ledig tvättstuga förrän 23-03 inatt och så sent vill inte ens jag tvätta trots att jag säkert är vaken fortfarande då!

Jennie


[Lilja3]
4/29/14, 8:18 PM
#18

Hiss: Frikortet kunde inte kommit lägligare! Har kollat igenom mina ägodelar och insett att jag kan få loss väl behövda pengar genom att sälja av lite. Det kommer väl till pass då ersättningarna verkar dröja minst en månad till.

Diss: Har försökt att få tag i en klinik med urdåliga telefontider. Väl nådd får jag veta att jag skall maila min förfrågan. Jag kunde alltså suttit mitt i natten och skickat närhelst jag önskade istället för att invänta telefontiden. Tog mig bara 3 veckor att få reda på. Ibland alltså!

FjantYoda
4/29/14, 10:53 PM
#19

Hiss: Har haft en riktigt såndär glad dag så det nästan har ryckt i kroppen för att man bara vill dansa runt, och ändå har jag jobbat förmiddag, måste varit extremt trött! 

Sen blev dagen ännu bättre då sambon har så otroligt flyt! Hans har jobbat på annan ort och fick veta för någon dag sen att de här va sista veckan MEN idag ringde ett annat jobb och ville att han ska börja nästa vecka och det är ca 30 minuters körsträcka hemifrån bara så äntligen får jag hem han på heltid!

Diss: Lyckades vakna en minut innan jag skulle vara instämplad i morse! Kom ändå mindre än en kvart försent!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Chestnut
4/30/14, 11:30 AM
#20

Hiss: det har äntligen börjat släppa efter i ryggen igen, var inget roligt igår när det var så spänt… kunde knappt stå upp rakt, idag känns det typ ok. Diss: nya dressyrsadeln passade varken mig eller hästen utan fick ont i höfterna direkt och den tryckte på hans manke.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
4/30/14, 1:02 PM
#21

Hiss: dagens promenad på närmare en mil! :) det går framåt, kan man säga. Diss: att jag är rädd att inte orka ha huset fullt med folk över helgen. ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
4/30/14, 1:06 PM
#22

Hiss: En av mina närmaste vänner kommer på besök i några dagar.
Sjukgymnastiken går framåt, ont har jag men jag börjar få in rätt teknik i alla fall, så jag börjar få kontakt med rätt muskler igen. Förhoppningsvis släpper smärtorna något när jag byggt upp styrkan och rörligheten.

Diss: Höger armen svider och bränner något enormt när jag sitter vid laptopen. Därav jag är något inaktiv för tillfället, jag kan knappt skriva så ont gör det. Detta har pågått ett tag men det borde ha släppt nu när jag knappt sitter vid laptopen.

RuiXue
5/2/14, 3:33 AM
#23

Hiss: Kattmys större delen av dagen med min Nisse som fyller 10 år idag (1 Maj) 

Diss: Det är KALLT ute!

Jennie


[Lilja3]
5/4/14, 1:08 AM
#24

Hiss: mycket god mat senaste dagarna och jag fyller dagarna med givande aktiviteter. Diss: kan inte fullfölja mågot ansträngande. Blivit riktigt dålig igen och smärtorna är fruktansvärda. Allt tar dubbla tiden för att orka med. Varför jag gör saker ändå är för att livet inte ska gå mig förbi. Just nu balanserar jag allt bra. Anpassar efter dagsformen.

RuiXue
5/4/14, 3:28 AM
#25

Hiss: Bästa underhållningsprogrammet var på TV ikväll! (Le Plus Grand Cabaret du Monde, på Franska TV5 Monde) Det går klockan 21:00 på Lördagar, dock väldigt oregelbundet vilka Lördagar!

Diss: Nacken har börjat bråka igen! Bara hoppas på att det inte blir i flera månader igen…

Jennie


Anterrabae
5/4/14, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Hiss: jag gjorde kalasgod äggost igår! Diss: fick ont i magen av densamma. Här serverades den med hjortronsylt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
5/4/14, 6:34 PM
#27

Hiss: Mysig kondisträning idag med pållan!

Diss: Har rejäla magproblem, igen :/

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
5/4/14, 7:24 PM
#28

Hiss: Min säng med Merino ull istället för lakan! Gosig Nisse katt och bra internetuppkoppling!

Diss: Vakna med höfter som skriker i högan sky, nacksmärtor från helvetet och huvudvärk på det. Inte långt från att åka in till akuten idag, hade åkt in om jag vetat att det gjort någon skillnad. Alvedon och Ipren har jag hemma, det är mer morfin som ska till! Har ingen akutmedicin att ta till tack vare läkarlogiken att "du har ju plåster, då får man inte genombrottssmärtor" Nähä? Säg det till min kropp! Jag kan knappt ens ta mig till toaletten 5 meter bort idag!

Jennie


[Lilja3]
5/5/14, 4:33 PM
#29

Hiss: Blivit knäckt från topp till tå. Efter ett uppvaknande med nacken på sniskan har jag haft rejält ont i flera veckor, min nacke är svår att knäcka när musklerna är så spända. Idag gav det tydligen med sig.

Diss: Enorma ryggsmärtor, vet inte ens vart ifrån då hela ryggen känns som ett enda stort blåmärke. Sängläge med smärtstillande idag då muskelavslappnande tog slut imorse.

Chestnut
5/6/14, 1:37 PM
#30

Krya på er, ni skruttiga! :( Hiss: regn! Välbehövligt och uppfriskande även om det spär på smärtor och trötthet. Diss: krångelmage, egen hälta pga strulig höft, en av hästarna är halt till och från, min dressyrsadel är trasig och beslutsamhetsångest…

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
5/7/14, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hiss: Dagens fynd! En käpp med anatomiskt handtag som passar både höger och vänster hand och dessutom ställbar höjd och med isdubb, för 20kr i vår lokala Second Hand butik! Nu ska här bara hittas zebramönstrad silvertejp så ska gråtråk bli pimpat till tusen! 
Stor kopp kaffe och nygräddad våffla var inte heller fel.
Regnet är även det välkommet då det vart torrt länge nu.
Mötet med Normaldemokraterna i Göteborg i Måndags, ler fortfarande över vilka fantastiska människor jag lärde känna där och känner mig peppad till tusen att kämpa för bättre framkomlighet för alla! 
Syrenen har även slagit ut i Göteborg (så skomakaren fick ingen semester i år. Gammalt talesätt att skomakaren får semester mellan hägg och syren). 

Diss: Det är så kallt ute! En granne har någon vattenläcka, troligtvis avlopp så det har vart mycket oljud här i ett par dagar nu under dagtid när rörmokare borrat och stått i för att byta något rör hos grannen. 
Värk… Känns som om råttor försöker äta upp mina knäskålar typ. Det är nog dels från vädret och dels från bilkörning. 

På bild: Utslagen syren på Majorna i Måndags, bild tagen genom bilfönstret då det fanns en parkeringsficka att svänga intill på just där.

Jennie


Anterrabae
5/8/14, 8:42 AM
#32

Hiss: något mindre värk än de två föregående dagarna.. Kommer inte behöva knapra massa extrapoleras idag.. Tror jag. Och så hissar jag mysigt småprat. Jag dissar huvudvärken som infann sig under natten, och den förlamande tröttheten man får av smärta.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

FjantYoda
5/8/14, 11:14 AM
#33

Hiss: Fann att vi fått ännu fler yngel i vårat akvarium! Dom är ena produktiva rackare dom där Molly! Har flyttat dom jag hittat till vårat yngelakvarium där det redan finns några äldre yngel som snart är flyttklara! Bara att höra runt hos folk om någon vill ha, lär inte lida brist på dom på ett bra tag som de ser ut nu!

Diss: Jättetrött!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Lilja3]
5/8/14, 1:41 PM
#34

Hiss: Sjukskrivningen lider mot sitt slut för denna gången. Har i alla fall läkt lite i knä!

Diss: Värken som kommer efter varje träningspass. 3dagen sängliggandes denna veckan. Det blir bättre, det blir bättre!

Annons:
RuiXue
5/8/14, 7:22 PM
#35

Hiss: Kattmys, nytvättade och fortfarande varma nytumlade handdukar efter duschen. 

Diss: Grannar som inte respekterar tvätt tider utan har en torktumlare igång när deras pass är slut och sedan inte varken är där eller kommer och hämtar sin tvätt! Väntade en halvtimma innan jag gav upp och tog ur grannens tvätt ur tumlaren och slängde ut det jämte mangeln utanför tvättrummet! Hade jag vart riktigt jäklig så hade jag bara låtit hans tvätt vara kvar i tumlaren medan min tvätt var i tvättmaskinen och slagit igen dörren till rummet så han inte kunnat komma in och hämta sin tvätt. Men jag ville inte träffa människan eller konfrontera någon för man vet inte vad det är för folk här…
Dissar även att det regnade som värst just precis när jag skulle hem med min torra tvätt!

Jennie


FjantYoda
5/8/14, 10:21 PM
#36

#35 sådär va det där jag bodde förut, ibland tog jag första tiden å ändå var det redan folk som tvättade då min tid började! 

Å nångång kom dom å typ "behöver du alla maskiner?" Då hade de varit min tvättid i 20 min! 

Hiss: Vi har hämtat nybilen, ridningen gick rätt hyfsad å fick ledigt för att fara och rida i sista minuten! Stoet där lekte inte rodeo den här gången iallafall!

Diss: ehm…. hunden va dålig i magen idag så blev lite orolig!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Anterrabae
5/9/14, 10:16 AM
#37

I mitt förra område, och så även hos föräldrarna så får man dra över torktiden 30 min in på nästa tid.. Och om man inte kommit till sin tid en timme efter att den börjar så har man förlorat den.. Hissar sol och värme, och mindre värk. Päroncognac och nattsudd lika så ^^ Dissar värk, knak och instabilitet samt förlamande trötthet (i vanlig ordning)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
5/9/14, 6:25 PM
#38

Hiss: givande dressyrträning imorse! Diss: att precis allt annat går skit idag. Mår skit, hagstaketet pajade big time nyss, risig fånghäst i stallet, jag orkar knappt gå och lan inte få hjälp med dagens alla måsten + det akuta extraarbetet som blev…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Lilja3]
5/10/14, 12:23 AM
#39

Diss: Vaknade inatt av att magen sa upp sig fullkomligt. Kramper och många böner till porslinsguden blev det under några timmar. På det sprängdes huvudet nästintill i småbitar.

Hiss: Kom efter flera timmar på den briljanta idén att rota i medicinlådan, se där fanns lugnande för magen. Räddaren i nöden då jag äntligen kunde få ner några klunkar vatten åt gången.

RuiXue
5/10/14, 3:54 AM
#40

Här kan bara den som har bokat tvättrummet öppna dörren till tvättrummet, så med all rätt borde jag egentligen bara lagt in min tvätt i maskinerna, stängt dörren och gått hem så hade tumlarmannen som drog över på tiden inte kommit åt sin tvätt för han var för sen! Men ville inte riskera bråk…

Hiss: Gott fika framme på kafét idag, blev en stor vaniljlatte och rabarberpaj med vaniljsås. Lyckades även laga till en väldigt god rökig kronhjortskav idag, fick till kryddningen precis som jag ville ha den! 
Ska ta tag i ansökan om anskaffningsbidrag för en bil genom Försäkringskassan, och vet nu hur!

Diss: Spinal huvudvärk som tvingat mig ligga ner nästan hela dagen.

Jennie


[Lilja3]
5/10/14, 1:44 PM
#41

Hiss: Vaknade före middagstid. Får i mig lite flytande mat.

Diss: Denna veckan går nog till historien som den tråkigaste någonsin.

Annons:
FjantYoda
5/10/14, 9:49 PM
#42

Hiss: ätit gomat hos svärmor och njutit av lite fälttävlan från badminton

Diss: Helt trött å slut och lättirriterad, har egentligen inte ont i huvudet men får lust att skrika på varenda en som gör så något som smäller…. och vissa är bra på att verkligen slänga igen bildörren..

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
5/11/14, 1:21 AM
#43

Hiss: Kärleken övervinner hatet, Europa har talat! Rolig hiss och diss under låtarna med ett gäng vänner på Facebook. 
Vaknade tidigt imorse och orkade iväg till Hjulet, där hittade jag en massage apparat med IR lampa på för 30kr, provade IR lampan över mina SI leder och somnade en stund. 

Diss: Kom hem till att finna att Nisse vart i sängen och kissat på mitt överkast igen, andra gången på två veckor trots fräsch låda! Irriterande till tusen! Sprayat Piss Off på överkastet efter tvätt, sån där spray som ska avskräcka också, men nähä… Vet inte vad jag ska göra nu… Ullen är självrengörande men tål inte vad som helst (rengör med ullschampoo efter sådana här incidenter och det varken syns eller luktar efteråt) och blir det förstört så kostar nytt flera tusen.  Får väl bli att lägga något inkontinenslakan under överkastet framöver. 
De flesta låtar i Eurovision var som slipstenar i mina öron…

Jennie


[Lilja3]
5/11/14, 1:18 PM
#44

#43 Väl skrivet! Man tror verkligen på mänskligheten efter en sådan seger!
Du kan ha på vanlig ättika på kissfläcken också, bakteridödande och luktborttagande. Man får vädra ett dygn men sen är ättikslukten borta helt också.

Hiss: Har kylen fylld med härligt frukt och grönt. Är tillbaka i mina goda vanor igen. Krävdes bara att magen kapitulerade för att jag skulle förstå.

Diss: 3dagen utan kaffe, jag har abstinens! Har hållit mig hemma hela veckan, knappt varit utanför dörren så det skall bli skönt att lämna denna värdelösa veckan bakom mig.

Anterrabae
5/11/14, 9:29 PM
#45

Hiss: myshelg hos fantastiska vänner jag inte träffat på länge ❤️ Finväder och god mat! Diss: värken och tröttheten som "kommer med paketet" samt morsan!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
5/11/14, 11:41 PM
#46

Får ta och köpa ättika nästa gång jag är i affären, då kan man ju passa på att göra inlagd gurka också! 

Hiss: Skönt väder ute trots regn, och det har doftat väldigt behagligt ute idag av något träd och/eller hägg och syren. 

Diss: Den där nedrans spinala huvudvärken som jagat efter mig som Rosa Panterns regnmoln sedan i Torsdags eller Fredags och det vägrar ge med sig! Har nu legat nästan hela dagen igen och känner mig knappt som människa…

Jennie


Anterrabae
5/12/14, 9:22 AM
#47

Ättika är bra, men bleker. Det är bra att veta innan. Man kan även tvätta med ättika. Det får som effekt. Men bleker inte lika ojämt, eller hur jag ska säga. Jag kan ju inte säga att det inte kommer bleka alls, men det syns inte om man tvättar hela överkastet. Tar man outspädd ättika på fläcken kommer sen troligen blekna. Hiss: trevliga mörgonmess Diss: ja men den där värken, smärtan och tröttheten i vanlig ordning.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
5/12/14, 11:48 AM
#48

Hiss: Fått undan ett berg av pappersarbete och nu återstår ett till berg innan det är klart. Men är på god väg iaf :)

Diss: Att jag har för många tomatplantor! Har fortfarande ett femtiotal… Brukar döda ett gäng under deras uppväxt men har dödat för få i år helt enkelt :p är ett himla vattnande och springande eftersom dem är trångbodda i krukorna också.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
5/13/14, 1:33 AM
#49

Hiss: Ljummet väder trots regnet. ICA Maxi sålde Dolce Gusto för 699kr, kostar normalt 1299kr, så blev en sådan apparat idag! Det var dessutom just den modellen jag tittat på innan😃 
Lyckades åka med mina föräldrar in till stan trots att kroppen inte alls ville, blev diverse ortoser som fick vara på, men men, jag kom iväg!

Diss: Oroar mig över en vän som kan ha Marfan men inte tas på allvar av sina läkare utan i dagsläget bara har en HMS diagnos och i stort sett ingen behandling alls. Är fullt beredd att köra 14 mil sammanlagt för att skrika lite på läkarna tills remiss till Klinisk Genetik skickats omgående!

Jennie


[Lilja3]
5/14/14, 1:39 AM
#50

Hiss: Cyklade i spöande regn vilket fick mig att skratta och le så det värmde ända in i själen. Klarade av att cykla ståendes i uppförsbacke.

Diss: Försöker tvinga mig att få ändan ur, känns som att jag är handlingsförlamad. Får inget gjort och har tappat fokus. Att jag cyklade idag var av ren snålhet och att jag ville jävlas med mitt märkliga humör.

FjantYoda
5/14/14, 6:54 PM
#51

Hiss: Fick skjuts hem igår av mormor och morfar, tycker så mycket om dom men tar mig aldrig tid att träffa dom, men då man väl är dit eller dom kommer förbi så sitter man och babblar i timmar! 

Och idag köpte jag och sambon den där såsen till lax som alltid går på reklam om hur enkelt det är så ska testa laga det till middag fast jag aldrig lagar mat egentligen!

Diss: Fick ont i nacken igår på jobbet sådär så det går upp i huvudet och man får sprängande huvudvärk och känner sig typ illamående… vaknade sen flera gånger i morse för det gjorde ont och känner mig fortfarande stel och öm fast det är lite bättre, känns fel att vara hemma för det men har ju lärt mig hur det går när jag ignorerar smärtan för mycket….

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
5/15/14, 2:04 AM
#52

Hiss: Ortopedtekniska om lite mer än 12 timmar för att prova och förhoppningsvis hämta de ankelortoser som jag väntat på sedan Februari och desperat behöver! 

Diss: Spinal huvudvärk, nacksmärtor, handsmärtor. Tror jag kan ha börjat få artros i vissa fingerleder😟

Jennie


FjantYoda
5/16/14, 11:48 PM
#53

Diss: Vaknade i morse och visste inte om jag hade ont i knäna och fotlederna för jag frös eller om kroppen felkoppla på något sätt så jag frös för jag hade ont? Någon som upplever en frusen känsla vid smärta? Vi sover alltså 2 stycken + en liten nakenhund i en 120 säng och är väl runt 24-25 i sovrummet så borde ju rimligtvis inte frysa alls!

Hiss: Hade värsta timingen att en vän just var klar hos frisören när jag kom in till stan så vi kunde gå å käka en sen lunch! Träffar väldigt sällan kompisar!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
5/17/14, 1:20 AM
#54

Hiss: Bra ankelortoser som fick följa med hem igår från Ortopedtekniska! Den nya typen av Pommes på MAX, de är verkligen supergoda! 

Diss: Spasmer i vänsterbenet bara av att hålla nere kopplingen i ett trafikljus. Trafikkaoset i Borås på grund av diverse vägarbeten och rondellbyggen. Som om inte Borås är jäkligt nog i vanliga fall liksom?! (Sveriges värsta stad att köra i, eller en av de värsta… Kör hellre i Göteborg i rusningstid än i Borås!)

Jennie


RuiXue
5/20/14, 1:19 PM
#55

Hiss: Har nog träffat världens bästa läkare idag! Ung läkare i AT tjänst, hon förstod verkligen, lyssnade, var väldigt trevlig, frustrerad över begränsningar och regelverk inom primärvården och hon var intresserad både av EDS och vilken fajt vi har med vården! 
Hon kommer göra allt i sin makt för att försöka få mig till neurokirurgen i Göteborg för min nacke, hon såg också det som radiologen missat! Att mitt odontoidben är knas, vilket är en indikation på CCI och hon såg även den möjliga Chiarin när jag visade henne en bild från min MR. (Hon såg nästan rädd ut när hon såg bilden)

Jag är så himla lättad och glad för att äntligen bli tagen på allvar, och kanske vara på väg att få hjälp med nacken!

Diss: Den läkaren lär inte bli kvar på vårdcentralen här efter sin AT tjänstgöring😭

Jennie


Annons:
FjantYoda
5/20/14, 3:35 PM
#56

hiss: har orkat med att städa lite och göra annat vettigt fast jag är hemma för lederna inte alls vill vara med!

diss: känns som inte en enda led vill vara snäll idag så hela kroppen är sladdrig och öm, och nu väldigt trött efter att försöka lyfta soffan!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
5/20/14, 4:08 PM
#57

Hiss: Har en ask jordgubbar och en burk vaniljkvarg i kylskåpet!

Diss: Dörren till tvättstugan slår till igen och ännu har någon automatisk dörröppnare inte installerats! Ligger nu med nacksmärtor, spinal huvudvärk och mår allmänt pyton på grund av den där dörren! Måste dessutom slåss med den ett par gånger till då jag snart ska lägga tvätten i torktumlaren, och sedan hämta tvätten när den är torr😟

Jennie


FjantYoda
5/21/14, 8:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Hiss: Min hund som ligger tätt intill och njuter av att få vara nära! Lite fakta så tillbad Aztekerna nakenhundar för dom ansågs ha helande kraft mot bl.a. astma och reumatiska sjukdomar och har hittat sidor från USA (iofs) där personer med kronisk smärta får chans att ha en nakenhund som vän och som en levande värmedyna pga att dom upplevs så varma! 

Diss: Kroppen vill inte alls vara med, känner mig helt öm och slut i kroppen fast jag knappt har gjort något på hela veckan!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
5/21/14, 7:33 PM
#59

Hiss: Kaffe och våffla

Diss: Skov av symtom både från CCI och tethered cord. Akuten ikväll är inte helt uteslutet då jag har fruktansvärda genombrottssmärtor idag!

Jennie


[Lilja3]
5/21/14, 11:33 PM
#60

Hiss: Den oväntade solen och värmen

Diss: Kroppen ville inte alls med idag, började skaka så fort jag försökte anstränga mig och kändes som att kroppen var gjord av skinn och ben då jag inte alls fick ngt gensvar från musklerna.

FjantYoda
5/22/14, 10:49 AM
#61

Hiss: Vågade ringa vårdcentralen! Dom ska ringa upp efter 1, typ 20 över 1… men vad ska man säga "hej jag har ont i varenda led hitta felet" 

Diss: Lederna…

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Lilja3]
5/22/14, 3:20 PM
#62

#61 Säg att du har kännt dig öm, trött och sliten i kroppen alldeles för länge. Att du inte orkar med någonting och behöver hjälp och utredning vad som kan tänkas vara felet. Att vinkla det till lederna direkt kan vara för uppenbart. Först behöver man få en god kontakt med sin läkare, sen kan man börja snöa in på ledproblematiken. Man kan säga "jag har försökt läsa på lite sedan sist och snubblade över detta" Lite oskyldigt sådär. Även om man själv vet vad som är felet så är det viktigaste att först skaffa sig ett förtroende hos läkaren och känna tillit till att den man sitter emot faktiskt är intresserad och vill bry sig. Ingen idé att öppna upp sig direkt som en öppen bok om man råkar på dåligt bemötande.

Annons:
FjantYoda
5/22/14, 3:56 PM
#63

#62 sa att jag hade ont i lederna, dom frågade hur länge det pågått och jag var ärlig och sa i några år men att det har blivit värre, fick inte komma nu eftersom det inte ansågs som en akut skada men dom satt mig på väntelista för utredning.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Lilja3]
5/22/14, 4:00 PM
#64

#63 Menar inte att du skall ljuga, bara att man skall vara försiktig i början och känna in läkaren först och se vad denne kan ha för förslag och få till ett bra samspel 🙂

RuiXue
5/28/14, 4:18 PM
#65

Hiss: Kattmys och ikväll blir det Google+ hangout med ett gäng vänner

Diss: Oansvariga kattägare som låter sina katter springa fritt även nära större vägar! Såg en påkörd katt på E20 i vägrenen idag😭 Tar alltid väldigt illa vid mig när jag ser påkörda husdjur…

Självklart ringde jag Djurambulansen angående den påkörda katten! 

Gosar även extra med min Nisse idag, var en sån lättnad att komma hem till honom igen förut och bara mysa!

Jennie


RuiXue
5/30/14, 9:39 PM
#66

Hiss: EDS träff i Göteborg idag

Diss: Verkar som om mina knäskålar håller på att ge upp nu och gå med i skaran av subluxerande elände…

Jennie


RuiXue
6/5/14, 12:11 AM
#67

Hiss: Trevligt möte ikväll

Diss: Kroppen är fortfarande inne i ett skov med ökade smärtor och glappiga leder…

Jennie


FjantYoda
6/5/14, 7:12 AM
#68

Hiss: Tack vare att det är nationaldagen (och min födelsedag imorgon) så fick jag tidig helg! 

Diss: Kände mig skitkass på jobbet inatt för allt krånglade, hann just så pass jubla över att jag fick till problemet så kom nästa!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
6/5/14, 7:24 PM
#69

Hiss: Fick klippt av några centimeter hår idag så nu ser man hyfsad ut igen! (Inte klippt mig sedan innan Jul)

Diss: Ryggen och nacken! Så det blir en del kuddar i bilen imorgon när jag ska köra norrut i regionen!

Jennie


Annons:
Razzora
6/5/14, 10:56 PM
#70

Hiss: Långledigt igen!! Yeay!

Diss: Satte in en ny hormonspiral idag, inte att rekommendera att göra det utan bedövning.. AJ så ont…. 😭

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

FjantYoda
6/6/14, 11:12 PM
#71

Hiss: Fyller år idag och min syster som tidigare i veckan sa att  hon inte skulle komma (bor 15 mil bort) kom med resten av familjen och fikade! Sen for vi alla syskon + min sambo och lillebrors flickvän ut och åt :)

Diss: Öh…. jag vet faktiskt inte!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Razzora
6/6/14, 11:33 PM
#72

#71 grattis på födelsedagen FjantYoda! 

Hiss: att min mormor och moster har äntligen kommit till Sverige igen! 

Diss: så dåligt väder att jag får sitta inomhus med en värmefilt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

RuiXue
6/6/14, 11:55 PM
#73

Grattis FjantYoda!

Hiss: Supertrevlig eftermiddag tillsammans med underbara vänner!
Regnet kom först när jag var på hemväg!

Diss: Den där ryggen… Skulle gärna byta ut min ländrygg just nu…

Jennie


RuiXue
6/14/14, 11:38 PM
#74

Hiss: Fick sova mycket inatt!

Diss: Drog ryggen åt skogen igår!

Jennie


Upp till toppen
Annons: