Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2752 ggr
[Lilja3]
4/12/14, 11:43 PM

Saker bara en överrörlig lyckas med!

Ibland så hamnar man i märkliga situationer, skadar sig på märkliga sätt eller lyckas med sådant ens omgivning bara skakar på huvudet åt för en kropp är så knäpp!

Jag fastnar ofta i kläm i bäckenet. Det är vissa lägen som är extra känsliga, främst när jag cyklar eller sitter i en djup stol/soffa.
Vanligast händer det när jag skall hoppa av cykeln! Just snyggt att stå där och inte kunna hiva sig av från sadeln😂Då är det bra att gilla läget och försöka lirka loss sig själv 😎

Berätta om dina små öden! 🙂

Annons:
Razzora
4/14/14, 3:37 PM
#1

För min del så är det oftast mina knän som fastnar, även om höften också gör det ibland.

Knäna fastnar oftast när jag hukar mig ner för att säg till exempel kolla på någon vara i någon butik. Gissa hur märkligt det är när man helt plötsligt får ropa på sambon för att han ska hjälpa mig upp, folk tittar på mig konstigt när jag helt plötsligt ropar på han 😛

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

RuiXue
4/15/14, 2:50 AM
#2

När jag fortfarande jobbade så var jag på väg ut från ett möte när ena fotleden låste sig mitt i ett steg, såg nog rätt rolig ut när jag stod där på ett ben innan jag fick knäckt foten rätt igen. 

Eller för ett tag sedan när jag satt på en videokonferens, så rörde jag bara på vänsterarmen lite och axeln plus nyckelbenet bara trillade ner en bit. Som tur var så hade jag inte ljudet på just då, för det både knakade och svors så det osade här tills allt var på plats😛 De andra undrade vad jag höll på med, för webbkameran var fortfarande på, men de förstod i alla fall, värdinnan för konferensen är också EDSare hehe

Jennie


[Lilja3]
4/16/14, 6:13 PM
#3

#1 Tur man kan se det med glimten i ögat, även om det i vissa stunder är allt annat än roligt. Men tja det är ju lite speciellt att behöva be om hjälp att komma upp. 😃

#2 Tur det var ljudlöst😂Ganska skönt att folk slipper höra ens svordomar när eländiga ting händer😎

Jag kom nästan inte upp på cykeln idag. Skulle ta satas med benet och hiva det över, men det ville inte med. Bara hängde kvar vid marken, för att slå undan frustrationen tänkte jag mig ur andras synvinkel.

emawid
4/16/14, 9:27 PM
#4

Jag var ute och gick med några vänner en kväll. Det var vinter och jag fick för mig den (såhär i efterhand väldigt dumma) idén att jag skulle jagas och brottas med en av vännerna i snöhögen på sidan av vägen. Grejen var den att det var skare på snön och jag rasade igenom med ena benet. Allt gick jättefort, min fot fastnade i snön och eftersom min överkropp fortfarande var "på väg" gjorde detta att jag vred knäskålen ur led. Jag skrek rakt ut och min vän som också hade fastnat kämpade för att ta sig loss och ta sig fram till mig. Det komiska med det hela var att jag skrek om att han måste hjälpa mig att gräva fram benet så jag kunde få tillbaka knät i läge. Men eftersom vridningen gjorde att benet "pekade åt fel håll" så grävde han också på fel ställe och jag fick peka ut riktningen åt honom…

Det har blivit många skratt åt all hysteri såhär i efterhand! :)

Rebah
4/17/14, 7:09 PM
#5

Hörde nyligen hur min syster och min sambo pratade om hur de kan tex böja ryggen så att det knäpper till, eller knäcka fingrarna, så jag strosade dit och böjde lite lätt på ryggen, förde bak axlarna och vred lite på nacken, vilket gjorde att det knakade och knäppte högljutt från ryggen upp via axlarna till nacken. De såg båda ut ungefär såhär :O så då kände jag mig lite nöjd. :)

[Lilja3]
4/17/14, 10:20 PM
#6

#4 Ryser i kroppen, fy så otäckt det måste känts! Men alltså jag älskar dessa berättelser. Får mig att slappna av lite själv när jag hamnar i situationer där något går snett. Hjälper att skratta åt det och även se det komiska medans det händer hur förjävligt ont det än gör!

#5 Jag tror allt du vann den där knaktävlingen säg! 😎

Kom ihåg när jag första gången förstod att min rygg inte var som andras.
Jag bodde på internat, av någon anledning samlades alla i mitt rum. Det fanns knappt en centimeter att sitta på när en kille till kom in i rummet och sätter sig på mig, som ligger på mage i sängen.
Hela ryggen brötade loss som om man stampar på bubbelplast. Killen far upp och ser likblek ut. Jag gick efter och frågade varför han blev så rädd. Då trodde han att han tagit död på mig för jag lät som om ryggen gått av!
Stackarn😇

Annons:
RuiXue
4/18/14, 2:52 AM
#7

Jag kom hem utifrån en dag förra året. Trött som tusan var jag med då detta var mitt i en väldigt jobbig period på alla sätt. I vilket fall som helst så brukar jag alltid ställa mig upp i trapphuset och låsa upp lägenhetsdörren efter som det är lättare att komma in gåendes än sittandes i rullstolen, och jag behöver stänga dörren snabbt för att inte katten ska smita ut i trapphuset. I alla fall, jag ställde mig upp och låste upp dörren som vanligt, i nästa sekund låg jag i en hög på stengolvet utanför dörren! Benen hade gett vika totalt utan förvarning!😛

Jennie


[Lilja3]
4/18/14, 10:26 PM
#8

#7 Benen fattade visst inte riktigt det där med att allt skulle gå snabbt och smidigt 🤪

RuiXue
4/19/14, 1:39 AM
#9

Nä, det blev snarare ett "äsch, vi skiter i det här idag!" 🤪 Måste ha sett ut som en kraschad spindel ute i trapphuset innan jag kom upp igen😂

Jennie


TatsuOni
4/27/14, 5:59 PM
#10

När jag går så brukar knäna ofta låsa sig. När de lossnar av sig själv så brakar jag nästan i backen och det ser nog ut som att jag är full när det ibland händer vid vartannat steg😛 När dem inte lossnar av sig själva så måste de ju lossas "manuellt" och då får man massa konstiga blickar när man står och vrider och sträcker på benet i alla möjliga vinklar🤪

Kan ju även ta ett exempel från förra hösten då jag var på kalas hos min mor och vi började prata överrörlighet. (Alla på min mors sida har problem med subluxationer, överrörlighet, ledvärk o.s.v) Jag och min mor drar några exempel på vad som är onormalt och min bror ska självklart demonstrera. T ex att inte alla utan problem kan böja sig fram och lägga händerna platt mot golvet eller böja fingrarna åt helt fel håll som vi kan. Moster som närmar sig 50 sitter i soffan och säger att "det där är ju inte alls onormalt!" "Ehh jo de flesta kan inte göra sådant. Har du inte märkt det?" svarar vi på det. "Jo men det är väl bara alla andra som är klumpiga!?" Alla som då inte är släkt med oss sitter halvt chockade och säger åt henne att det där är inte alls normalt!😂 Så vid en ålder på nästan 50 fick min moster inse att det är hon som är "konstig" och inte resten av Sverige som är klumpiga🎧


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

RuiXue
4/28/14, 3:20 AM
#11

Försöka öppna en dörr och i det närmaste dra ur högerarmen från sitt fäste, det lyckades jag med i Tisdags och är fortfarande öm från axeln och ner🤪

Jennie


TatsuOni
4/28/14, 11:09 AM
#12

Sträcka på sig och poppa axeln/skulderbladet ur led. Händer varje gång jag sträcker upp högerarmen. Råkade göra det när jag höll i en utbildning nyligen och mina elever såg smått skraja ut när jag försökte få den på plats igen😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

RuiXue
4/28/14, 11:01 PM
#13

Sträckte på mig en morgon 2011, bara sådär helt vanligt nyvaket i sängen. Pop sa det och så hade jag en bula under skulderbladet där jag låg, bara det att bulan i sig VAR skulderbladet! Fick ligga och rulla fram och tillbaka en stund för att få tillbaka eländet på plats! Detta var innan jag fick min diagnos, men misstanke om EDSen fanns och jag höll på att försöka få till en utredning.

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: