Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 1844 ggr
linaelisabet
4/12/14, 11:45 AM

Bättre under sommaren?

Hej!

Jag undrar om ni känner förbättring i era symptom under sommaren (eller i varmt klimat) eller är det ingen skillnad?

Annons:
[Lilja3]
4/12/14, 2:37 PM
#1

Ja, man mår bättre vid varmare klimat, både för solen mentalt ger otroliga mängder energi, glädje och ett allmänt bättre välbefinnande (ökad serotoninhalt) och fysiskt då värme gör att musklerna är mer avslappnade och inflammationer i muskler/leder lugnar ner sig vid värme.

Tänk dig i jämförelse att hoppa ner i ett badkar med varmt vatten. Samma känsla av "välmående" är det vid varmt väder. 🙂

Kyla sätter sig för det mesta direkt på kroppen fysiskt. Många får en känsla av att man blir väldigt stel och blir känsligare både i hy, leder och ömmare i muskulaturen.

Razzora
4/14/14, 3:39 PM
#2

Jag mår också bättre av värme. Även om det fortfarande gör ont så känns det som om jag ändå kan göra lite mer grejer än normalt och jag har mer energi för det mesta.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

RuiXue
4/15/14, 2:40 AM
#3

Jag mår bättre av värme, i alla fall vad gäller lederna. Däremot måste jag se upp så jag inte blir för varm och nästan svimmar istället.

Jennie


Anterrabae
4/21/14, 10:31 AM
#4

Det är lite dubbelt. Jag mår bäst av sol. En vårvinterdag, när solen värner och snön gnistrar.. Då mår jag bra. Men med åren har värmen blivit viktigare. Jag har kännt det dessa dagar nu när solen värmt ordentligt. Tyvärr har det varit så att de somrar som varit varma, och jag varit ute mycket i solen så får jag betala extra när hösten sen kommer.. Hösten gör ondare när sommaren varit varm. Och det har inte så mycket med temperatur att göra som det låter. Mer med tryckpmslag. Hösten kan vara jättevarmt och solig.. Den gör ont i alla fall. För det har "slagit om"

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TatsuOni
4/27/14, 5:42 PM
#5

Mina leder gör inte lika ont när det är varmt ute. När vintern kommer så går det inte många dagar utan en fruktansvärd smärta främst i knän om jag blir det minsta kall (vilket jag lätt blir hur mycket jag än pälsar på mig). Så sommaren är otroligt skön för kroppen även om jag försöker undvika solen😛 Däremot så subluxerar ju allt lika mycket året runt😐


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: