Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2712 ggr
[Lilja3]
2014-04-10 19:38

Lever du med värk?

Vore intressant att veta hur många som egentligen lever med värk eller är det fler som klarar sig bra?

Jag är just nu ett praktexemplar på hur det kan gå fel med överrörighet, men framöver kan jag faktiskt se ett liv utan smärta. För jag anser att det går!
Varför skulle det inte gå?

Vad har du för värk och tror du dig kunna leva utan värk framöver?(borträknat framtida eventuella skador)

Annons:
Razzora
2014-04-11 00:08
#1

Jag lever tyvärr med daglig värk just nu. Och har gjort det i ungefär 8 års tid. Innan dess så var det mer några gånger i veckan värk.
Jag har börjat och träna hos sjukgymnasten och har fått lite redskap från arbetsterapeuten också, så jag hoppas att jag kan vara värkfri (mer eller mindre i alla fall) om kanske 8-12 månader. Så jag lever på hoppet att det går att vara smärtfri, även om det gör ont som 17 att ta sig dit.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lilja3]
2014-04-11 09:40
#2

#1 Har du varit bra någon period? Då du kännt dig helt frisk i kroppen?
Jag har haft 2 helt smärtfria dagar senaste 5 åren. Jag minns den ena dagen otroligt väl. Minns känslan och energin jag fick utav att veta att, går det en dag så kommer det gå att vara smärtfri flera!

Har börjat träna hos sjukgymnast igen också, är fruktansvärt tufft. Nästan det som tagit emot så senaste året, vetskapen om att vägen till tillfrisknad kräver så mycket!

Razzora
2014-04-11 14:11
#3

Jag har haft 5 helt smärtfria dagar under dom 8 åren. Jag minns dom så väl eftersom vad man än gjorde så gjorde inget ont! Det var en helt underbar känsla.
Håller med dig Lilja att det är tufft att det krävs så mycket på vägen till att må bättre, men det gäller att inte ge upp bara på vägen. Vilket inte är så lätt, har misslyckats ett par gånger redan. Men nu ska jag bara lyckas!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

RuiXue
2014-04-15 02:44
#4

Vad jag kan minnas så har jag aldrig haft en helt smärtfri dag i hela mitt liv. Däremot kan jag ha dagar då smärtan är på en såpass låg nivå att jag inte märker av den, och det var så jag levde mycket av tiden fram tills jag var 25. Nu påverkar smärtan mitt liv dygnet runt och har gjort i snart 4 år, inte ens när jag fått höga doser smärtstillande på sjukhus så blir jag helt smärtfri, utan medicinen har bara hjälpt mot de smärttoppar som det ges för och kanske dämpat grundsmärtan lite också en stund.

Jennie


Anterrabae
2014-04-21 10:23
#5

Jag tror jag lever med daglig smärta ^^ Jag kan inte komma ihåg hur det känns att inte ha ont. Men jag är såpass bra att jag inte behöver smärtmedicin dagligen. Håller mig till så lite värkisar som möjligt och klarar mig då på de vanliga. Jag har haft perioder med betydligt mer värk. Jag lever mitt liv utifrån tesen att gifter/toxiner (skräp som kroppen inte kan göra SIF av med) gör ont. Och sen jag började med massiv detox, tillsatsfri mat som jag lagar från grunden. Skippar vete (och i den mån jag kan) socker, samt tillför uppbyggande,läkande och stärkande mat så har jag blivit av med 75-90% av fibrovärken och mer än hälften av EDS-värken. Jag behöver inte tillföra särskilt utrensande mat då kroppen så gärna släpet tillräckligt med skit själv :P Jag har gått från att inte komma ur sängen alls vissa dagar till att kunna gå ut nästan dagligen.. (Så länge jag ser) med mat, detox och ljus. Gifter gör ont, lika så när hjärnan lider brist på ljus och när kroppen får för lite fria elektroner…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

viktoria91
2014-04-27 21:56
#6

Jag är snart 23 år gammal, minns att jag redan som 8:åring började få ont. Växtvärk kallade läkaren det. Har alltid ont, i varierande grad, nu. Ofta får jag ont i ryggen/revbenen av att andas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: