Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4832 ggr
Anterrabae
2013-10-29 13:49

Hiss och Diss

Jag gillar hiss och diss-trådarna, så jag gör en ny! :) kommer intenihåg numret så jag skippar det ;) Vad hissas och dissas?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
2013-10-29 14:35
#1

Hiss: härliga vänner, eld i kaminen, och att stormen inte tog så hårt :) Diss: tjatiga mammor ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2013-10-29 19:03
#2

Hiss: helt underbara vänner <3

Diss: blev blöt i en kraftig regnskur idag

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-10-29 21:17
#3

Hiss: mina älskade nära och kära som förgyller mitt liv!

Diss: den totala utmattningen, värken, bristande motivationen och bara urk! Jag mår som om någon knycklat ihop mig till en boll och bowlat in mig med huvudet före i kastrullskåpet! En extra diss på diverse hjärnspöken.

RuiXue
2013-10-30 03:55
#4

Hiss: Mys med min katt, familjen och trevliga samtal med goda vänner

Diss: Snart 5v gammalt operationssår som inte läkt helt ännu, SI leder och allmänt glapp och värk…

Jennie


Anterrabae
2013-10-30 10:33
#5

#4 har du möjligen tillgång till en juicer? Jag märkte en vesäntlig förbättring i läkningsförmågan när jag drack hyfsat mycket morots-äpplejuice.. Men den måste vara hemmagjord, för den man köper är inte rå och levande. Hiss: jag var ute till affären igår! Orkade utanför dörren för första gången på snart tre veckor! Jätteskönt med uteluft! Diss: jag överansträngde mig och fick värsta ansträngnings och förkylningsastman! :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TatsuOni
2013-10-30 12:59
#6

Hiss: är äntligen klar med mitt SRY-prov!

Diss: är sjuk igen!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
RuiXue
2013-10-31 00:48
#7

Hiss: MR helrygg imorgon (hur nu det kan vara något hiss att åka till sjukhus)

Diss: Har med all säkerhet en infektion i mitt operationssår så måste få tag på sköterska eller helst läkare imorgon!

Jennie


Chestnut
2013-11-05 07:16
#8

Hiss: Kom upp i tid för en gångs skull! Ingen morgonstress idag inte 🙂

Diss: Kylan… Fy farao vad det är kallt ute!

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-11-05 08:16
#9

Hiss den nyss avverkade spa-helgen 

Diss hinner inte med allt jag vill göra

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-11-05 09:46
#10

HISS 1: fantastiska Dessan som kastade sig upp och hjälpte mig i söndags, när jag var riktigt sjuk, och inte orkade något! ❤️ Stort tack! HISS 2: antibiotika som verkar funka, två tabletter igår och jag mår idag bättre än de senaste 3,5 veckorna. Håller tummar för att det håller! Fick för en gångs skull sova och därtill utan att vara fullsketen av medicin.. DISS: jag känner, pga mindre medicin hur ont sönderhostad hals, lungor, nacke och bröstkorg gör.. Tre veckor med morfinpreparat och norgesic gör även sitt till instabiliteten.. Har tryckt axel/nyckelben fel, vart lite sublux där någon stans. Samt att höften är ur läge.. Har inte kunnat sova på rygg alls för att kunna andas.. Och det känns!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-11-06 23:07
#11

Diss: Datakrångel som kanske leder till att ny dator måste införskaffas… 
Råkallt väder…
Bråkande nacke som resulterade i att vara tvungen att sova med hård krage under natten…

Hiss: Gjorde ett toppenfynd idag och min katt är lika mysig som alltid!

Jennie


Anterrabae
2013-11-07 01:47
#12

Mysiga katter kan fixa nästan allt! I alla fall i ett kort perspektiv! ❤️ Hiss: trevliga, utvecklande samtal med bra människor. Jag blir alltid så glad när man får sitta och djupprata lite :) om vad som är viktigt. Sen hissar jag min nya Scio! Frekvensmedicin FTW! Och till sist, antibiotikan verkar ta där den ska! Diss: sjukan.. Lunginflammationen.. :/ och att antibiotikan är allt annat än snäll. Har ont i magen, både molvärk i tarmarna och hugg, stick och anfall. Därtill mår jag så illa att jag knappt kan äta något. :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-11-09 11:16
#13

Hiss: min nya hårfärg! 😃 såå sjukt nöjd!

Diss: stel och öm i kroppen

Annons:
DesK
2013-11-09 16:20
#14

Tassy, jag blir ju nyfiken ju! 😉

Hiss mysigt med massor av levande ljus

Diss vädret

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
2013-11-10 01:37
#15

Hiss: Långa givande samtal med en mycket god vän!

Diss: Förkylning och POTS

Jennie


Anterrabae
2013-11-11 18:54
#16

Hiss: sushi Diss: sjukor!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-11-11 21:35
#17

Hiss: Hjälpte polisen ta en inbrottstjuv "med handen i kakburken" natten till igår, så polisen får väldigt mycket hiss! Och ibland är det inte så dumt att vara vaken nattetid🙂

Diss: Spinal huvudvärk, data krångel som heter duga- nuvarande datorn fungerar att använda, men det är inte mer heller.

Jennie


RuiXue
2013-11-13 05:26
#18

Hiss: Underbara föräldrar!❤️

Diss: Kan inte sova för att det känns som en hel dunkudde i halsen🤪 Dåsade bara till lite tidigare, men nu är det stört omöjligt att sova.

Jennie


Anterrabae
2013-11-16 01:48
#19

Hiss: snälla Dessan hjälper sjuka familjen med hundpassning Diss: det är tomt utan pälsbollen! Dessutom har jag ont, och det hakar och knakar och låser sig, därtill mensvärk, huvudvärk och blåst! 😖

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-11-17 07:14
#20

Hiss: Trevlig dag och kväll med mina föräldrar.

Diss: Har troligtvis en Chiari missbildning som syns lite grann även på liggande MR, och vet nu inte vart sjutton man ska vända sig! Men att den finns där förklarar mycket varför jag inte klarar av att vara upprätt speciellt mycket.

Jennie


Annons:
Anterrabae
2013-11-17 23:05
#21

Vad är en chiari? Det låter läskigt! ❤️ Hiss: solen och att jag fortsätter friska på mig! Orkade göra saker hemifrån idag. Diss: magras, tarmsmärtor och huvudvärk.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-11-18 04:24
#22

#21 Det är när en liten del av hjärnan sjunkit ner genom skallbasen och ner i nacken. För att uttrycka det enkelt. 

Hiss: Solig dag.

Diss: Lågenergilampor! Finns då inget positivt att säga om dessa dyra eländen till lampor som inte håller alls😡

Jennie


Chestnut
2013-11-18 07:44
#23

#20 *kram* vad säger läkaren om det? Hiss: ska äntligen till sjukgymnast med min fot idag! Diss: vaknade med ett mordiskt ryggskott och feber… Blir en tuff dag idag :(

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-11-19 01:02
#24

#23 Läkaren säger ingenting typ, för radiologen missade det totalt. Spänningshuvudvärk säger min läkare men det vet jag att det inte är! Möjlig Chiari säger vänner med Chiari som fått se en av plåtarna från min MR, så nu blir det väl till att försöka få tag på en Chiari kunnig läkare, ska tydligen finnas en på Sahlgrenska🤔 Upprätt MR hade vart det bästa men finns ju inte i Sverige annat än en enda uppe i Norrland med urkass upplösning. Men med tanke på att vänner kunde se det på en liggande MR så borde ju en kunnig läkare kunna det också. 

Hiss: Fick bytt den trasiga lampan idag

Diss: SI leder och nacke!

Jennie


DesK
2013-11-19 14:39
#25

Hiss Idas saltvatten och superfina mjölk

Diss alla kompisar som är mer eller mindre skruttiga - kryakramar till er alla! ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
2013-11-19 16:24
#26

Hiss: God sallad i salladsbaren i affären idag så blev plocksallad till middag🙂

Diss: Har inte sovit alls på snart ett dygn🤪

Jennie


[Tassy]
2013-11-25 10:30
#27

Hiss:
Julmys! 😃
Jag mår så pass bra att jag har kommit igång på gymmet igen! 👍
Det finns liiite snö på backen - bättre än inget! Vill ha MER!
Kärleken och känslan av att äntligen ha hittat rätt!

Diss:
Träningsvärk som är i det lite grövsta laget 🤪
Förkylning eller liknande skitvirus som satt sig i bröstet på mig 😟
Kroppen känns allmänt skrot pga allt strul som har varit! 😢

Annons:
Chestnut
2013-11-25 16:50
#28

Hiss: Överlevde litteraturseminariet idag!

Diss: Ryggen är avsevärt värre efter besök hos sjukgymnasten… Nu går det ner i ena benet också 😢

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-11-25 19:08
#29

Hiss: Trevlig EDS träff i Göteborg i Lördags

Diss: Det var för mycket folk på Jul på Liseberg i Lördags så istället för en trevlig vistelse så blev det ett rent helvete för det gick inte att varkens ta sig fram, se något eller göra något. Är nu även liggandes då lördagen blev för mycket😴

Jennie


[Tassy]
2013-11-26 14:16
#30

Hiss: Gymmet! 🤪 lycka på hög nivå!

Diss: Har fått en kraftig minneslucka, kom igår kväll och håller i sig. Drygt två år är totalt blankt borta. Hur jag än försöker tänka tillbaka glider det bara undan och blir svart.

RuiXue
2013-11-26 14:20
#31

Hiss: Kattmys

Diss: Arbetsterapeuten hade beställt helt fel dyna och jag får nu sitta som en kratta i minst ett par veckor till för att hon inte lyssnade på mig från början! Hennes ursäkt? "Den andra arbetsterapeuten hade skrivit att den var ett alternativ till den du har" Umm, kanske det, men nu var det inte DEN dynan jag bad om att få prova, utan en GEL dyna som faktiskt var den bästa för mig även under utprovningen!😡

Jennie


[Tassy]
2013-12-01 16:46
#32

Hiss: Hemgjord pepparkaksglass och adventsmys!
Min infektion i munnen kom tillbaka och har gett mig ett rent helvete dom senaste dagarna, men måste hissa att det verkar vända nu! Hoppas jag får slippa antibiotika och kan äta ordentligt under jul och nyår.

Diss: Är osams med min nya symaskin! 😡vette tusan vad det är för fel, ibland syr den som en klocka, och så plötsligt gör den megaöglor och tuggar råttbon och tjorvar ihop totalt 😟

Anterrabae
2013-12-01 18:30
#33

Låter som trådspänningen skulle behöva en översyn.. Har du testat att bara spänna den lite? Hiss: Snart måndag och då får jag tillbaka mitt hem och mitt liv… Diss: moderskeppet är på besök…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-01 18:36
#34

Japp, har lyckats få det bättre med trådspänningsjusteringar, men jag saknar fingertoppskänsla 🤪

Annons:
[Tassy]
2013-12-01 20:53
#35

DISS: En av mina närmsta vänner har cancer 😭

Anterrabae
2013-12-01 23:20
#36

Åh vad tråkigt Tassy! Hoppas cancern går att få bort utan allt för stora plågor! ❤️ Jag hade samma problem med min maskin, fick lämna in den på service, för att justera upp hela maskinen. Inte farligt dyrt, så värt det 😊

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-02 17:35
#37

Hiss: Har stökat runt som ett yrväder hela dagen med trasa, skurmopp, dammsugare och rengöringsmedel. Har även planterat om mina blommor och tagit tillvara på skott eftersom många räcker vacker tass efter dem 😃 Vi fick ha dragkamp jag och gubben med största blomman, att inte den rotknölen sprängde krukan är ett mirakel. Det fanns knappt nån jord kvar i krukan 🤫🤐

Diss: vi är halvsjuklingar just nu. Hoppas skiten vänder igen! 😟

[Tassy]
2013-12-05 09:31
#38

Hiss: Äntligen tandläkartid, hoppas jag blir hjälpt denna gång…
Hoppas väderprognosen stämmer! Kunde få upp till 30 cm snö idag! 😃

Diss: infektionen i munnen, förkylningen, regnet, tröttheten.

Anterrabae
2013-12-05 10:27
#39

Diss: blåst och förkylning.. Inte alls min dag idag. Här tröstar de inte ens med snö. Hiss: får mysbesök i eftermiddag. En sån liten lagom stund sådär, när man eg inte orkar, men behöver :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-05 14:29
#40

Hiss: Äntligen ren och fin i munnen igen!
Hissar också att vi ska hämta hem en större säng i kväll.

Diss: Tandläkarbesöket slutade i blodbad och massa kackel om EDS-besvär i munnen. Uppsatt för op-tid också, väntetid på ett år för att bli kvitt en tandjäkel som häver hål på slemhinnorna i munnen så jag dras med ständiga infektioner.

Dissar att tandläkartiden kom ivägen för gymmet idag, men det var log lika bra, för kroppen känns skit och jag fryser som en idiot och ömmar överallt. Känner mig helt slutkörd och allmänt blä.

RuiXue
2013-12-05 21:29
#41

Hiss: Lite vinterlandskap ute nu, åtminstone för en liten stund…

Diss: Är så trött så mitt trötta är trött och lik förbannat kan jag inte sova på nätterna! Men nej, det hänger inte ihop med mörkret ute, jag gillar när det är mörkt.

Jennie


Annons:
Anterrabae
2013-12-06 02:19
#42

Hiss: lite snö, mojnande vind och kreativa samtal! Dessutom är det ganska mekvämt med mjuk, nyformad bettskena. 😁 Diss: tandgnissel, spänningar och att så många är överrörligt och instabila i min närhet! Nästan alla kan dra it huden och luxera 🙀

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-12-07 17:13
#43

Hiss: Myskväll med katten! Fint med snö ute

Diss: Kan inte ens ta mig till affären själv nu, på grund utav snön och att plogningen är under all kritik. Behöver en Permobil akut för att inte vara beroende utav andra!

Jennie


[Tassy]
2013-12-08 16:42
#44

Hiss: Snö!, framgångar på gymmet och massa julmys! 😍

Diss: det som smakar kostar - jag har träningsvärk så jag knappt kan gå 🤪😃

Dissar infektionen i munnen också som aldrig vill ge sig! 😟

[Tassy]
2013-12-09 15:03
#45

Hiss: supertandläkaren drog ut boven i infektionsdramat. Riktigt kanonduktig var han, kände varken bedövningen eller nåt annat. Tog väl inte ens 30 sekunder att dra ut eländet. Nu kanske jag kan få läka ihop i min stackars mun 👍

Diss: bedövningen släppte just, och jag börjar få slut på tussar 😉

[Tassy]
2013-12-09 22:43
#46

Hiss: jag har kunnat äta utan problem!

Diss: de ska komma regn och bli plusgrader i en hel vecka! Låt bli min snö!!! 😭

Anterrabae
2013-12-10 00:57
#47

Hiss: kag har orkat ut i tre dagar! Det inger hopp. Dessutom goda nyheter hos ögonläkaren. Diss: har nog tagit ut mig, för jag har åter asont i hals, gom, öron och käkleder.. TA SLUT! Känner mig isolerad och utanför.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-12-11 00:29
#48

Hiss: Snön ljusar upp det ute lite och ger en mysig julig känsla. 

Diss: Mina förbannade bäckenleder som gjort mig i det närmaste gråtfärdig de senaste dagarna😭 Och plusgraderna ute, jag vill ha kvar snön!

Jennie


Annons:
Anterrabae
2013-12-12 13:54
#49

Hiss: jag orkar mer och mer. Är dessutom osannolikt fungerande för att inte ha sovit. Diss: Dr var inte på plats idag, och jag fick inget veta i tid. Har inte sovit i natt heller, så det skulle varit skönt att ha sluppit gå upp.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-12 14:27
#50

Hiss: Jag växer och blir starkare! Börjar få synliga muskler nu 😎 Både jag och gubben är helt tokfrälsta i gymmet. Hemma vankar vi runt och gnäller över när vi måste vila och lyssna på kroppen 🤪 Att träna tillsammans är så underbart!

Hissar även gårdagens biobesök, nya hobbit var fantastiskt bra! Mycket sevärd!

Hissar att jag läker så fint i munnen, nästan helt besvärsfri nu! ÄNTLIGEN! Slapp smärtan nästan helt efter dragningen, var bara första natten som var lite jobbig. Har kunnat äta från start och den gamla sega långdragna infektionen försvann som genom ett trollslag utan antibiotika!

Diss: Regn, plusgrader, snön försvann och ingen ny i sikte! 😭

RuiXue
2013-12-15 00:46
#51

Hiss: Fått en bättre dyna till rullstolen! Dock vet jag inte än om det är DEN dynan som är den bästa, men provar nu i alla fall så får vi se om den är bra nog eller om det behöver provas någon annan. Svårt att veta när man bara provsitter en stund. 
Pappersarbetet och gångtest för elrullstol har gjorts, den del som arbetsterapeut har hand om i alla fall. 

Diss: Vårdcentralen! De tror på allvar att bara för att man sätter ut en vid behovs medicin så försvinner behovet för medicinen, som om man kan säga till kroppen att göra mindre ont, precis som Brasse säger till djuren i Latjo lajban lådan att vara lite tysta eller nåt. Blir att jaga vårdcentral på måndag IGEN och kanske rent av faktiskt ringa patientnämnden också!

Jennie


Anterrabae
2013-12-15 15:19
#52

Hiss: min fantastiska familj.. Och matlagning! ❤️ Diss: smärta värk och vårdcentralen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2013-12-15 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Dissar även termostatproblem… Och hissar katten som håller mig sällskap på värmedynan..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2013-12-15 15:50
#54

Vad hände där?! Kan jag få hjälp att vända? Bilden är rättvänd i paddan 😵

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-12-17 05:48
#55

Hiss: Min mysiga Nisse katt🐱❤️

Diss: SI leder, värk och vårdcentralen! Och painsomnia…

Jennie


Annons:
Anterrabae
2013-12-18 22:09
#56

Hiss: vänner, vila och lugn och ro Diss: missförstånd och kommunikationsproblem samt energitjuvar!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-12-19 02:45
#57

Hiss: Katt spinn på huvudkudden precis vid örat🐱

Diss: Försäkringskassan som ännu inte skickat något beslut angående bostadstillägget vars ansökan skickades in i Oktober. Dock har bostadsbidraget slutat i och med att ansökan om tillägg skickats in. Kommer inget bostadstillägg denna månad så kan jag ligga runt 2000kr back jämfört med när jag hade bidrag och försörjningsstöd. God Jul var de ja🤪

Jennie


Anterrabae
2013-12-24 11:55
#58

Hiss: god mat och inspiration Diss: folk i offerkoftan, och värk-apati.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[MyCassie]
2013-12-27 23:48
#59

Hiss: Att jag återupptagit ett intresse. Diss: konstanta tjatet från min far i telefon varje dag om att JAG måste "Gå till affären, köpa kort och skicka till en släkting" när han kan göra det själv då det berör honom mer. Att jag inte orkar godtar han inte, "ren lathet" får man höra.

Anterrabae
2013-12-28 14:30
#60

Hiss: dotter, make och vänner som stöttar när det blåser. Även gårdagens besök på VC, och världens bästa dr! Jag kanske till och med har en diagnos på G! Diss: ohälsosamma sammandrabbningar med narcisister.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2013-12-30 22:16
#61

Diss: Att det märks så tydligt hur man blir tröttare och slitnare för varje år. Svackorna är tyngre att ta sig ur och topparna håller i sig kortare.

Hiss: En lugn vecka väntar så att det äntligen finns plats att finna min inre ro. Stressen har varit överväldigande detta året.

Anterrabae
2013-12-31 20:00
#62

Hiss: att kunna vila i och njuta av umgänget med fantastiska vänner! ❤️ Som jag saknat min andra halva! Diss: andningsproblem, värk och de 40 milen som vi måste åka hem sen..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Tassy]
2014-01-01 22:14
#63

Hiss: mina nära och kära, samt en underbart lugn och mysig nyårsafton! 🌺

Diss: svanskotan som bråkar igen efter en smäll.

Anterrabae
2014-01-01 23:35
#64

Hiss: nya mediciner som vet var de tar. Diss: att jag inte kom ihåg att ta dem i tid.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-01-01 23:59
#65

Hiss: Nykter nyår och en pigg nyårsdag!

Diss: Att det på telefonen rings allt annat än bara nära och kära. Telefonångesten är på topp och jag blir stressad av minsta lilla tjut av rädsla att jag blir försatt i ännu en löjligt stressande situation som förstör all min lediga tid.

[MyCassie]
2014-01-02 00:03
#66

Hiss: Min man berätta idag att han beställt hem en crosstrainer åt mig så jag kan träna. Jippiiii, vad jag studsar av glädje. Diss: detta eviga spring på toa varannan timme typ nattetid när man är gravid, it nerver ends.

Anterrabae
2014-01-02 17:29
#67

Hiss:? Diss: segheten som är mördande.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2014-01-02 21:21
#68

Hiss: Mysig Jul och Nyår med lugn, mycket umgänge med mina föräldrar, god mat och alla filmer med Stig Helmer Olsson🙂

Diss: Förlamande trötthet, Försäkringskassan och idioterna som skjuter små fyrverkerier utanför mitt i natten! Nyårsnatten hördes det smällar utanför klockan 5 på morgonen, inatt hördes det vid 1-2 tiden någonting! 

Har inget emot fyrverkerier, men ska man hålla på med sådant så kan man väl hålla sig till 12-slaget för allas skull!

Jennie


Anterrabae
2014-01-06 00:51
#69

Hiss: fantastisk vecka hos bästa vännerna ❤️ Och ändå, även att komma hem. Diss: att åka hem, utan bästa vännerna.. Och de faktum att de bor 35-40 mil bort.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
RuiXue
2014-01-15 01:53
#70

Hiss: Det visade sig att jag hade rätt angående saknade pengar från FK. Kommunen hade fått över 3100kr för mycket från FK som de fick betala tillbaka till mig! Det lönar sig att kolla upp sådant och höra av sig när något känns som om det inte stämmer! Januari blev genast en något bättre månad😃 Fick efter räkningar även unnat mig en ny expansion till The Sims 3 och ändå ha pengar kvar 👍

Diss: Den nya patchen för The Sims 3 som gjort att mitt spel inte svarar! Så ikväll har jag inte kunnat spela😭 Och det virriga elände till hjärna jag har mellan öronen som inte kan bestämma sig i vilken ordning och med vilket upplägg ett antal artiklar ska skrivas för en sida där jag är Sajtvärd! Har ingen artikelerfarenhet, men många idéer och behöver verkligen få liv i sidan nu!

Jennie


Anterrabae
2014-01-15 12:09
#71

Hiss: min underbara make som ställer upp på mig i allt.. Och spahippan jag var på igår inför lördagens bröllop. ❤️❤️❤️ Diss: kortisoninjektionen i ögat i måndags, som inte gick som den skulle. För det första tog inte bedövningen som den skulle.. (Förvånande? 😈) sen stack kirurgen först i ett kärl så det började blöda, jag tappade trycket (han jämförde med att sticka hål på en vattenballong) och han var tvungen att sticka igen, denna gång för att spruta in luft. Trycket har gått upp.. Och i värsta fall får jag glaukom av detta jag blöder fortfarande.. Jag visste och kände i hela kroppen att det var en dålig stickdag i måndags. Hela kroppen skrek nej! Och kag lyssnade inte. Jag visste att det skulle skita sig… Men hade inga argument, därtill missat två spruttillfällen innan. Så kag vågade inte vägra.. Kan man ju ångra nu.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-05 13:53
#72

Denna var ju rolig!

Hiss: Vilodag, nyabakade småkakor och wienerbröd. Eventuellt ett restaurangbesök som väntar ikväll. Tid att leta reda på borrmaskinen att sätta upp hyllplanen med och slutföra projekt balkong!

Diss: Blev ingen tripp ut i naturen så jag är fast i lägenheten igen tills vidare.

Anterrabae
2014-04-05 14:15
#73

Hiss: gårdagskvällens trevliga sällskap, som jag lever på idag med. Diss: isolering som lätt blir när maken är sjuk.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2014-04-05 21:08
#74

Hiss: Det är vår

Diss: Pollenallergi

Jennie


FjantYoda
2014-04-05 23:47
#75

Hiss: Att mitt favorithockeylag är i toppform och vinner match efter match, att sambon trots allt kom hem i helgen, Att jag (som alltid) har världens bästa hund bredvid mig ❤️

Diss: Att jag har magkatarr och ledvärk!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Lilja3]
2014-04-06 14:17
#76

Hiss: Filmmys och vilodag. Söndagsmiddagen är förberedd så jag slipper göra något alls nästan ikväll🙂

Diss: Inflammation någonstans i bäckenet. Vaknade med svidande sittknölar och uppåt mot korsryggen. Aoutch.

Annons:
Anterrabae
2014-04-06 14:37
#77

Hiss: hundpromenad, en lång sådan i skogen Diss: darrningar och värk som kommer efter.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-06 14:44
#78

#77 Darrningarna är riktigt obehagliga! Har haft enorma problem med de senaste, tack för du påminde. Skall ta upp med sjukgymnasten imorgon. Förstår inte vart darrningarna kommer ifrån även vid lätta aktiviteter.

Anterrabae
2014-04-06 14:48
#79

Jag tror mina kommer av att musklerna stryper blodflödet så det liksom krampar och satsar och då darrar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2014-04-07 00:14
#80

Hiss: Bakat en mjuk pepparkaka idag

Diss: Höger höft/ligamenten på utsidan av höften gör vansinnigt ont och vägrar ge med sig, vilket resulterar i att jag knappt kan lyfta höger ben…

Jennie


[Lilja3]
2014-04-08 18:33
#81

Hiss: Börjar få en bild i huvudet hur jag vill inreda hemmet. Har varit lite rådvill hur jag skall få det hemtrevligt. Ut med det nya och in med det gamla! (ja jag skrev rätt) Ut med alla moderna möbler, jag vill ha gamla möbler med charm!

Diss: Det drar något fruktansvärt i hemmet idag och är stel och kall. Inte så lockande att göra övningarna idag. Inväntar ännu tills det blir varmare men tror inte elementen vill sig.

FjantYoda
2014-04-09 00:29
#82

Hiss: "Mitt" hockeylag vann och är nu klara för SM final, och hunnit vara förbi mormor och morfar en sväng

Diss: Axeln som jag fixad i fredags inledde dagen med att göra ondare än tidigare och musklerna är sjukt ömma där omkring, bara att hunden på 4,4 kg la en tass där var en ren plåga!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
2014-04-10 03:09
#83

Hiss: Det börjar arta sig med ett projekt

Diss: Mitt huvud är inatt centralvärkstaden för Treo reklamen! Hualigen vilken huvudvärk!

Jennie


Annons:
Anterrabae
2014-04-10 10:20
#84

Hiss: jag tror jag mår ok. :) Diss: saknade vänner.. Både de bortresta och de som inte är här just nu ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-11 13:17
#85

Hiss: Stjärndoktorn, vilken underbaring han är. Tackar ödmjukt för ett fantastiskt bemötande idag. Även sjukgymnasten får sig en stjärna.

Diss: Allt det negativa som samlar sig i min hjärna, det spökar lite med humöret. Ena sidan mår jag bättre än på länge, är gladare, andra sidan är jag väldigt ledsen. Varför vet jag inte riktigt, kanske av ren trötthet och olust att få ordning på skräpkroppen. Engagemanget infinner sig nog snart när jag vant mig vid rehabiliteringen.

[Lilja3]
2014-04-13 16:56
#86

Hiss: Har storhandlat så nu har jag mat för 2 veckor framöver. Skönt att ha det gjort när jag kommer behöva vara hemifrån mycket under rehabiliteringen.

Diss: Aoutch! Har riktigt, riktigt ont idag. Får avblåsa alla planer idag och inta viloläge. Ibland får kroppen gå i första hand.

Anterrabae
2014-04-13 17:05
#87

Hiss: solen har blåst fram :) och jag kommer få en "riktig" utredning på inflammationen i huvudet. Diss: jag är riktigt skruttig idag. Svullet knä och vrist. Knak, brak och hak.. Därtill har jag spytt och mått illa hela dagen pga inflammationen i huvudet. Utöver det blir jag inlagd på Sahlgrenska i morgon. Hoppas det inte blir långvarigt. I planerna ingår Lumbal Punktion, MR massa prover och ett gäng specialister.. Jag gillar inte att veta att jag är svårstucken i ryggen :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

FjantYoda
2014-04-13 17:24
#88

Hiss: Har införskaffat ett nytt litet gulligt akvarium till våra yngel som bestämde sig att överaska och komma ihåg efter att alla djuraffärer stängt och vi hade varken ett riktigt yngelkar eller såndär plastgrej som man kan sätta i akvariet! 

Diss: Att min lillebror är så otroligt seg på att komma med svar!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

RuiXue
2014-04-15 02:57
#89

Hiss: Hittade ett helfestligt födelsedagskort med zebror på till mamma som förvisso inte har EDS, men ser yngre ut än hon är och hon är ju mamma till en zebra (mig), tårtan blev lyckad på alla sätt, jag körde 5 mil i Söndags i en manuellt växlad bil- längsta sträckan jag kört på flera månader! Hittade även zebramönstrade skosnören på ICA Maxi i Söndags! Kortet var också från ICA Maxi. 

Diss: Mitt handleds ganglion verkar ha ploppat upp igen, värk i handlederna och i största allmänhet, biologisk krigföring ute så imorgon är det jag som ringer Vårdcentralen angående vårens omgång kortison medan jag fortfarande kan prata och andas! Har haft ett antal nysattacker under dagen trots både Nasonex och Aerius och känner att allt börjar tätna, plus TRÖTTHET!

Jennie


Anterrabae
2014-04-15 08:20
#90

Hiss: urgullig personal och trevligt bemötande från personalen på avdelningen som för ett par dagar är min utgångspunkt. Diss: LP: som ska göras om mindre än ett par timmar :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
2014-04-16 17:47
#91

Hiss: fick komma hem igen idag! Diss: utan svar :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-16 17:57
#92

#91 Så tråkigt! Man vill ju att det ska visa något när man genomgår undersökningar.

Hiss: Börjar komma någonvart i min personliga utveckling!

Diss: Höll återigen på att ta på mig ansvar jag redan vet att jag kanske inte kan hålla. Dumsnäll är jag eller bara dum! En vuxen människa borde veta bättre kan man tycka. Men jag jobbar på det och det resulterade till slut i dagens hiss så.

Anterrabae
2014-04-16 18:01
#93

92) jo. Men de har letat i 15 år.. Utan att hitta. Jag skulle bli överlycklig om de kunde identifiera felet. Men även denne snälle läkare sa att ibland får man inga svar… Och så kom jag hem med allergimedicintabletter och primperan för att hantera illamåendet.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2014-04-18 03:01
#94

Hiss: Mitt bloggande går rätt så bra just nu

Diss: Det hemska vädret idag, pollen allergi, värk och insomnia.

Jennie


Anterrabae
2014-04-18 10:08
#95

Idag hussar jag fantastiska vänner, och det stöd dessa ger! Och så dissar jag kriser.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-18 23:23
#96

#93 Det var inte lite år utan diagnos. 😮

Hiss: Vilken underbar vecka. Fullständigt slutkörd men vad givande det varit. En trevlig helg väntar. Börjar få kommentarer om att jag verkar finna mig bättre tillrätta i mitt liv, alla är så glada för min skull.

Diss: Orkar inte dissa något. Ibland får det positiva få full uppmärksamhet.

FjantYoda
2014-04-19 00:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Hiss: Tog en promenad med hunden igår, eller ja i torsdags blir det ju eftersom klockan passerat 12 slaget mot lördag trodde bara vi var ute i typ en kvart-20 min men var ute i 40 minuter, så härligt när tiden bara flyger iväg! Lät han springa runt och lukta och undersöka bäst han ville medans jag knäppte lite bilder, sen på kvällen kom min sambo hem och jag har sett hästhoppning på tvn! 

Diss: att jag känner mig trött och öm i kroppen idag.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Annons:
RuiXue
2014-04-19 01:33
#98

Hiss: Orkade ta mig in till stan helt på egen hand och hittade dessutom ett par rätt så snygga, sköna jeans på Lindex! Jeans är alltid svårt för mig att hitta annars!

Diss: Vakna med illröda ögon trots både antihistaminer och kortisonpreparat, så skälet till resan in till stan idag var Apoteket för inköp av ögondroppar och mer Betapred! Är inte road av Trärroristerna ute nu!

Jennie


[Lilja3]
2014-04-21 01:35
#99

Hiss: Rolig helg

Diss: Fullständigt dränerad på energi. Känner mig rätt lealös och vill bara ligga och sova tills energin återvänder.

RuiXue
2014-04-21 04:13
#100

Hiss: Vädret under helgen! Och en händelserik vecka i sikte! Queenie (Queen cover band) konsert på Torsdag, lokal mässa på Fredag och fikaträff med EDSare i Göteborg på Lördag står på programmet!

Diss: Pollenhalterna ute! Och denna förlamande trötthet…

Jennie


Anterrabae
2014-04-21 10:09
#101

Jag hissar sommarvärmen :) vi hade typ 30 grader på altanen igår, och lilltös badade ute för första gången på säsongen. Jag dissar svullna knän, är helt tjock, varm och instabil i dem.. :S

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-22 23:57
#102

Hiss: Att pressa kroppen precis lagom. Har mottot: Tills det gör ont, inte mer. Vilket gett bra resultat. Jag orkar mer.

Dissar inget idag heller. Solen gör mig till en alltför positiv varelse. Jag känner nästan igen mig själv! 🥳

RuiXue
2014-04-23 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Hiss: Glassen på Edith's kök på Vimpeln i Alingsås. Godaste glassen EVER! På bilden ser man världens godaste hemgjorda glass😍

Diss: Dörren till den offentliga tvättstugan i mitt kvarter! Tung och trög som attan så höll på att dra hela högerarmen ur led när jag skulle tvätta! Nu har jag klagat till hyresvärden angående den dörren för den är inte nådig ens för dem som inte har EDS!

Jennie


FjantYoda
2014-04-23 01:42
#104

Hiss: SM GULD!! Och att det är så otroligt skönt med vår så man slipper klä på hunden varenda gång man ska ut, gör sån enorm skillnad när man ska någonstans! 

Diss: Stod ute i kylan och hoppade och firade några timmar inatt, behöver jag säga vad mina fotleder och min ena höft sa då jag vaknade i morse?

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Annons:
Anterrabae
2014-04-23 11:15
#105

Hiss: att det känns som jag kan lyckas med att få ut och gå idag med ❤️ Och att idag har jag inte behövt värkisar. Dissar att jag förtog mig i förrgår, så att jag igår var tvungen att få på morfin.. Men skam den som ger sig! :) ska strax gå igen ❤️ Och glassen ser fantastiskt god ut, Jennie!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-23 11:15
#106

Vi startar en ny tråd, då denna är lång! Välkomna in! http://hypermobilitet.ifokus.se/discussions/5357863ece12c46c0700195d-hiss-och-diss-2

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: