Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 10469 ggr
RuiXue
5/20/11, 2:36 AM

Jag har nog den bästa läkaren ever!

Jag har nyligen flyttat till min arbetskommun och har därmed fått byta läkare också. Fick mitt nya gula sjukförsäkringskort i Lördags och ringde min nya läkare i Onsdags på min lunchrast på jobbet och kunde få en tid redan samma eftermiddagFörvånad Chefen blev inte glad över att jag hade behövt gå tidigare med så kort varsel, så fick ringa och ändra tiden och fick istället en igår morse, alltså ändå inom 24 timmar efter att jag ringde! (skriver som om det är Fredag idag eftersom det faktiskt är Fredag, klockan 2 på morgonen höhö)

Gick till min läkare, ankommer till ett modernt, helfräscht väntrum med vansinnigt bekväma stolar! Skrattande En jättetrevlig receptionist, massor att läsa medans man väntar. Och sedan när jag väl kom in till läkaren. En ung kvinna med invandrarbakgrund som är muslim, men som pratar perfekt Danska utan brytning och inte hade några som helst problem att förstå mig som är Svensk!

Och det blir bara bättre!!!

Min läkare fick höra om mina ledproblem, jag behövde inte ens rabbla upp hela min lista över symtom, utan räckte med ledproblemen och att nämna att jag själv misstänker Ehlers Danlos Syndrom. HON VAR DIREKT MED PÅ NOTERNAFörvånad

Jag visade bara som allra hastigast hur rörliga mina fingrar är, samt några av mina udda bristningar och ärr och hur jag kan dra ut huden lite på armarna. Det, samt omfattningen av min ledproblematik gjorde att hon tycker jag ska utredas för EDS så snart som möjligt, och under tiden fick jag recept på värktabletterna jag tar och som hjälper ibland eller åtminstone gör det lättare att koppla bort värken.

Hon sa att min gamla läkares remiss till reumatolog fortfarande är giltig och att det är den vägen jag ska gå för att ha en chans att komma till Rigshospitalet. Hon gav även värdefulla tips om hur jag kan få en tid till reumatolog snabbare och sa att hon själv kanske kan pusha på lite så jag får en tid snabbare.

Sen att det är en allmänläkare som till och med kan stava till Ehlers Danlos Syndrom, det är bara helt otroligt!

Min journal har hon inte fått än, men hon har beställt den nu så den ska komma till henne från min gamla läkare om några dagar. Skulle höra av mig på Tisdag eller Onsdag igen och höra om journalen kommit, så skulle vi träffas igen nästa vecka.

Behöver jag säga att jag vart i chock hela dagen?Flört

Det klickade direkt mellan mig och läkaren och hela mottagningen, kommer nog aldrig byta läkare!

Nadja är en riktig klippa! Glad Och på en annan notis kan även nämnas att det var otroligt härligt att se när integrationen fungerar. Både min läkare och receptionisten är två unga, muslimska kvinnor! Underbart att se, det är så man får glädjetårar i ögonen!

Jennie


Annons:
[Tassy]
5/20/11, 3:02 AM
#1

WOW! Stort grattis!!! Skrattande

Det var verkligen härliga nyheter, inte en dag för tidigt!

Chestnut
5/20/11, 7:14 AM
#2

Låter super verkligen, håller tummarna för att det här flyter på nu!

Med vänliga hälsningar
Chess

Mona22
5/20/11, 9:23 AM
#3

Vilken tur du har! önskar någon kunde ta mig på allvar medObestämd

RuiXue
5/20/11, 3:57 PM
#4

Ja, jag måste verkligen erkänna att jag har grymt tur med min läkare! Jag valde inte ens läkaren själv utan kommunen gav mig bara den närmaste läkaren som inte var fullskriven redan.

Det borde finnas fler som Nadja! Hon och en läkare i Malmö som heter Robert är de två bästa jag någonsin träffat! Hade jag fortfarande bott i Malmö och haft Robert så hade jag säkert redan vart närmare diagnos nu för han var verkligen en Dr House!

Jennie


hus-musen
5/20/11, 5:47 PM
#5

Grattis! En riktig klippa verkar du ha hittatGlad

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
5/20/11, 10:38 PM
#6

#5 TackGlad Ja hon är verkligen en riktig klippa. Önskar att alla läkare var som henne!

Jennie


Annons:
[Ulle78]
5/21/11, 10:29 PM
#7

Grattis!

Ibland har man tur helt enkelt och jag hoppas att det leder till diagnos nu då. Vilken diagnos det blir råder det ju ingen större tvekan om……Glad Fast, önskar samtidigt att du slapp……

RuiXue
5/21/11, 11:47 PM
#8

#7 TackGlad Äsch, har jag EDS så vet jag hellre om att jag har det än att ha det som idag och inte veta vad som pågår utan bara gissa. Får helt enkelt se vad alla utredningar framöver sägerTungan ute

Jennie


msmandy_@hotmail.com
4/7/17, 12:20 PM
#9

Kan man få veta vad läkaren Nadja finns i Malmö? Min mamma har haft två läkare som tror att man hittar på sina smärtor. Trots att dom kunde se att hon har så ont att hon kan knappt kan röra på sig. De varken undersöker henne eller vill skicka henne på röntgen. Det ända dom säger är att hon spänner sig för mycket! Blir så jävla förbannad varje gång vi är på läkarbesök.

Upp till toppen
Annons: